pakcikli00, di Januari 14th, 2010 pada 8:22 pm
“ Blog Dengan Nama Islam Menghina Islam”
Assalamu’alaikum warohmatullahi wabarokaatuhu,
Ada sebuah blog yang benar-benar tidak pantas untuk dibaca (berisi pelecehan terhadap agama Islam dan Nabi Muhammad shallallaahu ‘alaihi wasallam).Bapak Ibu kaum muslimin wal muslimat yang di rahmati Alloh silahkan buka blog yang menghina ajaran Islam di : (telah di sensor)
 
atau: http://( telah disensor)
 
Banyak artikel yang menghina ajaran Islam dan Nabi Muhammad SAW
Oleh karena itu, mari kita melaporkannya agar blog itu di tutup dengan cara sebagai berikut :
 
Pertama buka alamat http://en.wordpress.com/report-spam/
Lalu isi data-data yang diperlukan:… Lihat Selengkapnya
Your Email : email Anda
http://(telah disensor )
 
Why : isi dengan ” BLOG SPAMMING and that blog was insulting religion islam. “[/quote]
semakin banyak yang melapor semakin cepat blognya ditutup.
semoga kita terhindar dari hal2 yang bisa melemahkan iman kita dan semoga kita selalu ada dalam ridha dan lindungan-Nya…
 
Amin
 
Syukran. Jazakallah khoiran katsira. Allahu Akbar.
 
dikirim ulang dari grup Kajian Keilmuan bagi Aktivis dakwah
Wassalamu’alaikum warohmatullahi wabarokaatuhu  — era muslim

Rasanya isu ini telah pernah diketengahkan oleh  SDKD dalam artikelnya, tapi memusing-musing lapulak aku mencari artikel tur tak jumpa. Cuma sekarang aku terpanggil untuk mengulasnya semula kerana telah terbaca oleh aku pesanan yang diatas masa merayau kat “Cahaya Ketenanganku

Waalaikum salam Pakcikli00....
Secara kasarnya aku paham akan maksud  dan niat pakcikli00 ni. Dengan niat supaya blog atau web tur ditutup. Tetapi tidakkah dengan secara tidak lansung Pakcikli ni telah memanjangkan link web yg tidak baik itu? Tidakkah juga pakcikli00 telah menjadi promoter tidak bergaji kepada musuh-musuh Islam ini? 
 
Andai kata yang masuk ke link tersebut hanyalah untuk 'spam' web tersebut, syukur Alhamdulillah, tapi bagaimana pula jika ada dari mereka itu yang membaca artikel-artikel didalamnya. (kerana dakwaan itu tidak boleh menjadi benar kecuali dengan bukti, lantas mereka merasakan mereka perlu baca dulu untuk membuktikan kesahihan tuduhan tersebut)

Bayangkan jika ada diantara mereka yang cetek ilmu agamanya, merasa "eh betul jugaa apa yang dia ni tulis" atau lebih halus dari itu , namum masih juga bahaya akhidahnya "ada laaa betulnya, tapi kita orang Islam, kita tak bolehlah ngikut dia" (bukankah perkataan itu telah meletakkan Islam itu dalam kesangsian, atau tidak bebas dari kekotoran? Bukankah juga ayat yang tidak bermaksud merendahkan Islam itu tadi telah meletakkan setingkat lebih rendah dari usul yang lain darinya?

Golongan orientalis, fremeson, iluminati ini sebenarnya bukanlah hendak menyesatkan manusia dengan mengajak mereka(umat islam) beriman yang tuhan itu tiada, atau Muhammad itu sangsi kerasulannya. Cukup dengan meletakkan, "eh betul juga pendapat dia tu" sepertinya ada perkataan yang pernah aku dengar, lalu aku melahirkan pandanganku. [Dalam membuat contoh bertapa buruknya dajal itu , sifat dan tabiatnya. Sehingga 'org' itu berkata, "sesatnya dajal itu lebih sesat dari iblis. sekurang-kurangnya iblis itu ada juga "baiknya" kerana dia tidak mengaku dirinya tuhan. Sedangkan dajal itu mengaku dirinya tuhan. Dan iblis itu tidak menyuruh manusia ini menyembah dia, tapi dajal itu menyeru manusia itu menyembahnya.” Sebenarnya secara tidak lansung akidah bagi yang berkata demikian telah jatuh rosaklah dia. Kerana kasar atau halusnya, dan dibandingkan dengan siapa atau apa sekalipun iblis itu tidak adalah sama sekali kebaikannya atau lebih baik sedikit, kerana telah Allah batalkan segala bentuk kebaikan itu untuk dikaitkan dengan iblis itu.]

Pakcikli00, aku tidak berniat sama sekali untuk menunjukkan bertapa betulnya aku dalam hal ini. Aku Cuma berharap kita sama-sama dapat memikirkan adakah perbuatan ini banyak menafaatnya.Juga dalam ketika menilai bertapa tingginya kebaikan pada perbuatan kita itu, marilah kita lihat pula bertapa mudharatnya pula. Dan ada ketikanya dalam melakukan sesuatu itu lebih utama jika kita memilih ‘pilihan mana yang lebih kurang mudharatnya’.

Berbalik pula kepada tujuan asal penyebaran link-link yang tidak baik ini. Tujuannya adalah supaya kita sama-sama masuk dan spamkan web tersebut? Takkanlah Pakcikli00 tak tahu bertapa sekejapnya nak create web atau blog baru, yang isinya sama seperti web yang telah di-banned. Hanya ‘select all’ backup dan paste-kan semula kat html blog baru. Tak sampai 5 minit encik Pakcikli00. Adakah kita telah Berjaya menyusahkan dia? Berbanding dengan kemudharatan yang terjadi kerana penyebaran link ini.

Aku bersetuju dengan jalan memberi peringatan itu. Tetapi cukuplah jika peringatan kepada bahayanya melawat blog-blog dan artikel-artikel yang bahan-bahannya mengelirukan. Tidak perlulah kita detail-kan alamat dan sebaginya. Seperti kita melarang umat Islam dari pada mengunjungi tempat-tempat maksiat, club-club malam dan sebagainya. Cukuplah sekadar kita melarang mereka dari pada pergi ketempat-tempat maksiat seperti itu. Tidak perlulah kita berkata “janganlah engkau pergi ke tempat-tempat maksiat, seperti The B&^% di Jalan Bla bla bla..” Bukankah cukup sekadar kita berkata “Janganlah engkau pergi ketempat-tempat hiburan yang mana pasti terdapat banyak maksiat didalamnya.”

Apa kata kita mencegah perbuatan mungkar itu dengan menganjurkan amal kebaikan dengan lebih banyak. Atau menjauhkan manusia ini dari amalan yang buruk dengan menceritakan kepada mereka kebaikan dan kelebihan sesuatu amal baik itu. Ceritakan fhadhilatnya bila dia melakukan, bukan menceritakan hukuman dan dosanya jika dia meninggalkannya. Bukanlah aku bermaksudkan memberi sebahagian keterangan dan menyembunyikan sebahagian yang lain. Tetapi umat islam lewat kini sangatlah lemah imannya, jika dibanyakkan ketakutan itu dari harapnya , aku khuatir  ia hanya meletakkan jiwa-jiwa mereka dalam keadaan berputus asa. Malah ketakutan itu tidak diperolehi kebaikan didalamnya. Lantaran dari itulah, pada bahagian-bahagian tertentu  kita lebihkan dalam membicarakan fadhail-nya.

Sebenarnya sering aku tegaskan dalam setiap tulisan-tulisan aku yang lain-lain dalam memperkatakan sesuatu isu. Tidaklah aku mengharapkan tidak boleh tidak orang lain perlu bersekutu denganku dalam meninggikan sesuatu pendapatku. Tetapi marilah kita fikirkan dengan sedalam-dalamnya. Dan renungkan dengan sehalus-halusnya pada setiap tindakan. Janganlah kita hanya melihat pada niat semata-mata. Kerana sesuatu yang baik itu jika dilakukan tidak dengan kesederhanaannya, melainkan mudharatlah yang menanti pada kesudahannya.

Quote : Quote:
pakcikli00, di Januari 17th, 2010 pada 12:30 am :

Asalamualaikum

Dengan izin, saya suka menjawab komentar wirajiwa terhadap komentar yang saya titipkan di atas sebelum ini, komentar itu adalah komentar yang telah dititipkan diruangan komentar weblog saya dan minta disebarkan sebagai ingatan kepada pelayar server mengenai keaiban weblog tersebut. Saya rasa tidak salah jika saya turut membantu menyampaikan peringatan kepada sesiapa yang memerlukan peringatan.
.
Memandangkan weblog saya cuma menerima lebih kurang 3 hingga 4 ribu kunjungan sahaja sehari, saya rasa tidak salah jika peringatan ini dipanjangkan ke weblog ini supaya dapat ditatapi oleh khalayak. Begitu juga dengan notis memohon derma diatas adalah kerana ada pihak yang minta pertolongan saya. Dan tidak terniat pula dihati saya meminta ganjaran atau gaji dengan pertolongan itu. Saya telah banyak dikecam untuk melaksanakan bantuan tersebut. Kepada tuan punya weblog ini saya mohon maaf mengenai notis saya diatas. Saya harap komentar saya bolehlah dilupuskan jika ianya tidak menyenangkan.
.
Terima kaseh salam hormat.
.
wirajiwa, di Januari 17th, 2010 pada 1:30 am :
.
Waalaikum salam pada Pakcikli00 dan Assalamualaikum pada yang lain.
.
Pertama sekali aku nak memohon maaf dulu. Demi Allah aku tidak berniat memandang rendah pada usaha baik Pakcili00. Apa yang aku tulis itu cumalah pandangan dari aku(secara peribadinya semata-mata). Tidak mewakili sapa-sapa atau mana2 pihak. Dan aku sangat kesal jika tulisan aku terlihat merendahkan pandangan org lain dalam sesetengah hal.
.
Sebenarnya tidak lebihlah daripada pecetus minda agar kita sama2 dapat memikirkan jalan yang lebih baik untuk kita sama2 laksanakan. (Bukan juga maksudku perbuatan orang lain itu salah, cuma dalam perkara 'yang baik' itu bukankah ada yang 'lebih baik' atau dalam perkara 'buruk' itu ada pula yang 'lebih buruk'?)

Sebenarnya itu saja, dan mungkin kita dapat menemuinya dalam perbincangan2 yang terbuka. Tidak perlu 'melebihkan' atau 'mengurang'kan kredebilti sesiapa. Jika kredebiliti aku dipersoalkan dalam melayakkan aku mengkritik sesuatu perbuatan yang pada pandangan aku lebih banyak mudharat dari menafaatnya. Maka benarlah, aku ini jauh dari kelayakan tersebut. Jika juga 'koleksi' amal kebajikan yang jadi ukurannya untuk melahirkan sesuatu teguran. Juga aku ini tersingkir jauh juga.

Aku faham, sebahagia dari kita beranggapan 'Hidup perlu Optimis' Mendahulukan menafaat pada setiap perbuatan. Cuma apa yang ingin aku utarakan pada tulisan aku yang lepas. Salahkan ,sesekali, pada waktu tertentu, ketika dan keadaannya, kita 'memikirkan apakah keburukannya' dahulu pada satu-satu tindakan kita?

(cuma aku sedikit heran, apa kena mengenanya dengan notis 'derma' tu? Sedang aku tidak menyetuhnya sama sekali, dan aku tidak berniat mencampur adukkan sesuatu yang baik itu bersama dengan sesuatu yang sia-sia kedalam satu hidangan) ***Atau dalam memberikan kritikan dan pandangan pada sesuatu yang aku rasakan lebih banyak kemudharatannya dari kebaikannya(pen dirian aku semata2) adakah perlu aku menyertakan pujian keatas usaha2 baik seseorang itu(yang disepakati oleh aku) ?

Sebenarnya tulisan aku yang sebelum ini, bukanlah bertujuan mengkritik keperibadian. Atau juga mempertikaikan ketokohan. Dan jauh juga dari mengangkat diri sendiri lebih benar dari orang lain. Mungkin cara penulisan aku tidak bijaksana. Jika itu silapnya , sekali lagi aku mohon beribu-ribu maaf jika tulisan aku yang lepas dan mungkin juga kini telah mencederakan hati Pakcikli00.

Okey Pakcikli00? Hehehehe…jangan laa marah dah yerk.? Meh peluk sikit. :D (kita sama lelaki tak per, tak haram , hahahha)

***Quote from the first article
[Seperti kita melarang umat Islam dari pada mengunjungi tempat-tempat maksiat, club-club malam dan sebagainya. Cukuplah sekadar kita melarang mereka dari pada pergi ketempat-tempat maksiat seperti itu. Tidak perlulah kita berkata “janganlah engkau pergi ke tempat-tempat maksiat, seperti The B&^% di Jalan Bla bla bla..”

Bukankah cukup sekadar kita berkata “Janganlah engkau pergi ketempat-tempat hiburan yang mana pasti terdapat banyak maksiat didalamnya.”

[Pandanganku sahaja]Cukuplah jika peringatan kepada bahayanya melawat blog-blog dan artikel-artikel yang bahan-bahannya mengelirukan. Tidak perlulah kita detail-kan alamat dan sebaginya.]