Ceritanya mula bergini. Macam biasa aku buka Bumicyber. (kener citer awal2 bender nih, hihihi kalau tak mau sekali lagi terkanjat giler Dee mbaca posting nih karang, hahahaahaha) Tak ada yang menarik sangat berlaku yang nak aku kongsi. Kecuali satu hal yang buat aku kelam kabut sekejap. Bengang pun ada. Pertama sekali aku nak ulang balik tajuk kat atas tu. Bumicyber terbakarlah pulak. Maksudnya bukan cc nih terbakar, tapi wayar kat fius yang kat bawah meter dia tur yang terbakar.
Yerlahkan dah bender tur bukan dok dalam kedai kita nak perasan. Jauh, tepi tangga blok kedai ni. Tukang cek meter api ni pun satu. Tak nak dia tolong adukan kerosakan tu. Nasiblah budak Myamar (pak guard Twintech nih yang bagi tau). Dengan dia tak reti cakap melayunya. Aku cakap omputih pun dia tak paham. Jadi dia bercakap Myamar, aku pulak cakap melayu. Hah!! Bantai la aku kata. Sudahnya dia tarik jer tangan aku pegi ke fius yang terbakar tu.
Sepatutnya, kedai ni hak Bidari Ehsan Sdn. Bhd. Jadi dialah sepatutnya selesaikan masalah ni. Aku panas hati betul dengan Hj…. (hj aper entah aku pun tak tau namanyer, aku panggil hj tak jadi jer). Sepatutnya dialah yang call TNB, sebab aku tengok pada bil ni nama dia. Nama Bidari Ehsan. Bukan aku kesah sangat nak call tur. Senang jer. Tapi Hj ni menyakitkan hati aku. Dia siap cakap omputih ngan aku.. ‘tis is yor resporn’ siberliti” kata dier… uwekkkk!!! Nak muntoh aku ndengornyer. Dia ingat aku nih cikai sangat gamaknyer kalau takat skeping’ dia tu. “huihh Hj…. 5 tahun laaa pengalaman aku dalam perhotelan, mungkin speling aku hancur, tapi aku nyer pronounce’ dan broket’ jauh laa lebih baik dari engkau.
gerun juga bila nengokkannya...
Yerlahkan dah bender tur bukan dok dalam kedai kita nak perasan. Jauh, tepi tangga blok kedai ni. Tukang cek meter api ni pun satu. Tak nak dia tolong adukan kerosakan tu. Nasiblah budak Myamar (pak guard Twintech nih yang bagi tau). Dengan dia tak reti cakap melayunya. Aku cakap omputih pun dia tak paham. Jadi dia bercakap Myamar, aku pulak cakap melayu. Hah!! Bantai la aku kata. Sudahnya dia tarik jer tangan aku pegi ke fius yang terbakar tu.
Sepatutnya, kedai ni hak Bidari Ehsan Sdn. Bhd. Jadi dialah sepatutnya selesaikan masalah ni. Aku panas hati betul dengan Hj…. (hj aper entah aku pun tak tau namanyer, aku panggil hj tak jadi jer). Sepatutnya dialah yang call TNB, sebab aku tengok pada bil ni nama dia. Nama Bidari Ehsan. Bukan aku kesah sangat nak call tur. Senang jer. Tapi Hj ni menyakitkan hati aku. Dia siap cakap omputih ngan aku.. ‘tis is yor resporn’ siberliti” kata dier… uwekkkk!!! Nak muntoh aku ndengornyer. Dia ingat aku nih cikai sangat gamaknyer kalau takat skeping’ dia tu. “huihh Hj…. 5 tahun laaa pengalaman aku dalam perhotelan, mungkin speling aku hancur, tapi aku nyer pronounce’ dan broket’ jauh laa lebih baik dari engkau.
gerun juga bila nengokkannya...
Sakit hati aku pasal paip tandas pecah hari tu pun belum ilang lagi. Ni sampai satu lagi hal. Hj ni memang laaa. Aku cakap, “bukan ker Bidari Ehsan sepatutnya ambil tindakan untuk maintanen’ setiap kedai dia? Apa yang susah sangat nak call TNB nak buat aduan nih?!!” Sambil aku jegil-jegilkan mata ke dia. Geram benor dah. Dah laa tadi pagi dia nak ngepau rokok aku. Selamba jer aku cakap “sori, tak der, tinggal dalam kedai” huh!! Malu jer dia masuk balik opis dia. Lepas tur dia keluar semula, agaknya dia tak puas ati la dengan aku, dia keluar semula ugut aku pulak dah. Kata dia “u oll just had 2 mun je lagi ni, nanti we should’ had a new agremen” Kampang betul!!! Itu jer lah modal dia. Hai Hj… baru jerr lepas Raya kita ni(eceli tak abih Syawal pun lagi, engkau dah nak bergaduh ngan aku)
Nak dipendek kan cerita, aku call TNB. Tak harap aku ke Bidari Ehsan ni. Karang bergelap Bumicyber. Jadi TNB kata dia akan hantar orang dia untuk baiki benda tu. Mintak-mintak tak la lama kalau dia repair tu. Janganlah sampai kena tutup pulak Bumicyber. Sale? kaver? adehh..... Dee pulak tak respon aku nyer msg lagik. Aku ni jenis payah sangat nak buat call ni.
0 comments :
Post a Comment