Sebenarnya hari ni aku meraba pasal SEO lagi. Taip keyword itu, keyword ini. Nak di jadikan cerita aku taiplah 'wirajiwa'. konon nak nengok berapa banyak keyword tur.. taklah banyak. Kat google adalah lebih kurang 1ribu lebih jer. Dan di yahoo pulak lebih kurang tur jugalah. Sekali tur aku jumpa ni
 Bila klik lansung pergi ke LIFe |s -JURNAL
Yang ampunya nick sepok79. Budak channel Newborn dulu. Hiskk...lama sangat dah. Aku pun dah tak ingat pun. Bukan tur yang aku nak tulis kat sini. Yang aku nak tulis nih tak ada kena mengena dengan SEO pun. Punya kagumnya aku ngan search engine nih sampai gitu punya lama pun dia boleh jumper lagi. Huihh.. hampir semua bender kita boleh search. Jurnal tur kalau tak salah aku dah dekat2 nak sepuluh tahun gamaknya.

Maknanya data yang kita simpan kt internet nih hampir mustahil jugalah nak hilang. Huihhh!!
Jadinya kat sini aku ni sukalah nak mengingatkan semua dan diri aku sendiri. Janganlah upload bender2 yang tak elok. Sebab kalau orang baca, tengok kita dapatlah sekali sahamnya. Dan bender nih mungkin akan ada kat internet nih 10 tahun, 100 tahun, tahkan seribu tahun pun masih juga ada. Mak aiiii. Bayangkanlah kita dah kat dalam kubur masa tu. 

Alhamdulillah aku tak pernah upload gambar2, video2 yang tak senonoh tu. Kalau download tu.... (telah disunting oleh editor). Hiskk... Moral dia kat sini ialah kalau mengambil bender yang tak elok tu. Sampai kat kita sorang jer. 1 dosa jerlah. Tapi kalau memberi benda yang tak elok tu, mungkin akan ada 100 orang yang mengambilnya. Dan dari 100 orang tu 10 orang dah jadi dealer pulak dah. Mati la kita beb. Dah jadi berkoyan2 pulak orang yang membuat maksiat disebabkan kita sorang.

Nama-nama Budak Newborn dulu yang aku ingat.( yang aku copy kt blog Dee )
adot , Bl|nd^GuarD|an , Blur_rt , bruto , creato , Algy, deep_abbsy , Dr^Cute , eidayu , Fyfy , jack^core , JiMiE_KL , g|e^nEe , g-mie_kl , FaReZ`187 , InToXiCaTeD` , kaSTolika , HappyNightMare , Loudness , LOVECRIME , LoKaz^StatiC-X , Amiey, PoIsoNIvY80 , puyau-03 , puteri^blur^ , razeef , rEStiNPeaCe , RoMeO^MuSt^DiE... , sleash , SpeCieS^2000 , SODEQ , TaRzAn^MaLaYa , trustinbelieve , xPRa , [mAtiLDa] , ^^koCop|last|moh... , ^BuDaK_SeTaN^ , azrol-affendy , Ajai`jb , ceRki , DARKNAJJiiMM , DR^Dred , Eika` , evatasha, fadzli^ , ManRani` , onEFoot , ThebIkEgAl17 , the_theatre , H-BOOM(ni akulah) , intan_z^ , ^ribena^baby, tengkorak^bongkok , shook , ^bAkAwaL|^ , ^ejal^ , ][Puteri^Brutal][ , B_A_D , sepok79, Lentoq , TeRaTai , bagong75, SutRa^Ungu , Viper-X, SerialKiller (nick lama Sany chimaira), babyfreaks and last but not least... aLdriNa.

Itu jer member2 newborn yang aku tau link dia. Nt kalau aku dpt lagi aku update. Sesaper yang tau pun bolehlah reply kt posting nih. Adus... rindunya kat korang weh. Berapa anak dah korang...berapa bini dah gamaknyer(bagi yang jantan laa) Hahahha. Dah gemuk gedempol kerr korang? Hiskk... muskil2. Buat pengetahuan korang link yang aku letak tu bukanlah yang terbaru.