Malam ini aku terpanggil sangat untuk mencarut-carut pasal rancangan TV3 ni yang aku lihat semakin tak masuk di akal. Dan aku tak nampak apa kepentingannya mereka menayangkan sampai macam itu sekali. Siaran tu baru kejap tadi tayang. 360. Entah apa jadahnya. Dahla isu dia isu hubungan sejenis. Aku tak tahu aper yang dia(TV3 celaka ni) nak ketengahkan.

Hendak dikatakan nak menunjukkan keburukan hubungan songsang tersebut? Tak payah!!! Hai si BELUNGKUR!!!(Mazidul Akmal Sidik) Budak tingkatan satu pun tahu perbuatan tu buruk dan huduh sehuduh huduhnya!!!. Jadi? Apa perlunya? Yang aku musykil sangat pasal tayangan lelaki dan lelaki melakukannya tur. Sorang lelaki(dengan gambar blurrr kononnya) berlutut, dan sorang lagi(gambar blurr juga tengah menonggeng. Dan mereka melakukan tayangan lansung di TV3 baru kejap ni tadi. Dengan yang di belakang itu menyorong tarik punggungnya. Babi betullah diorang nih.

Ya Allah....Sambar di petirlah kamu semua ni mintak-mintakkan. Inilah golongan yang sehabis celaka dalam masyarakat ini. Mereka sebenarnya memperalatkan isu-isu sensitif yang melampaui batas demi kerana terdesaknya akan ratting siaran. 

Kalau agakkan terjemahan sarikata untuk cerita orang putih tur di tapis sangat. Perkataan suck, fuck, son of the bicth dan dua tiga perkataan lagi. Huiiii kemain sensornyer lah. Baik terjemahan atau sebutannya habis di sensor. Tapi tayangan lelaki dengan lelaki melakukan hubungan sex sejenis di tunjukkan dengan terang-terang. Tak payahlah kelabukan gambar dia hai sicelaka bangsa!!!! Kalau niat kalian memang nak menarik perhatian dengan tayangan yang kontroversi macam tu. Aku rasa budak 7 tahun pun dapat membayangkan apa sebenarnya yang berlaku walaupun dikelabukan. Jelas laaa. Sial betul hidup korang nih.

Aku sebenarnya tak pernah la semarah ini dengan TV3 ni. Tapi kali ni rasa sangat nak marahnya. Memandangkan yang ada kat dalam tu bukanlah orang-orang yang bodoh-bodoh agama juga. Macam SI BELUNGKUR(Mazidul) tu. Bapak dia pak imam masjid pun. Qari Al-Quran, tapi kenaperlah anak lelaki si Alim ni biadap nak mampus dengan Agama Allah ni.?? Tak payahlah kira orang lain, kaki tangan TV3 yang lain rata-rata islam juga. Dan dah berumur, dah ada anak yang besar-besar. Hai korang gian sangat ke? Itu yang kemaruk nak mampus menjayakan slot fitnah ni?

Dulu seingat aku 360 ni pernah sekali mengutarakan kes sumbang mahram. Dengan panggilan-panggilan dari individu yang melaluinya sendiri. Disiarkan secara live juga. Tanpa tapisan. Seorang adik perempuan menceritakan tentang keterlanjuran dia dengan abang dia. Dan mereka bertukar pasangan, dan melakukan hubungan sex sampai kepagi di tengah ruang tamu rumah mereka. 

Cubalah bayangkan apa positifnya rancangan yang macam ini? Dan di tayangkan pada pukul 9 malam? Waktu anak-anak sekolah rendah tengah sibuk berebut remote TV dengan mak diorang?
Ya Allah....Jahanamkanlah kaum yang macam ini Ya Allah. Khususnya TV3 Malaysia ni. Sebab mereka ni melampaui batas dalam mencari keuntungan dunia. Sesungguhnya orang yang menjerumuskan orang lain kedalam fitnah dan kemaksiatan itu lebihlah jahanam hidupnya dari si pelaku itu sendiri.

Published on 19 August 2009