Assalamualaikum semua,

Semoga ANDA… anak-anak muda yang membaca entry ini dalam keadaan sihat dan ceria!!!
Hari ini kami nak kongsi   sesuatu  tentang MACAM MANA KITA NAK MULA SEBAGAI SEORANG USAHAWAN MUDA? Yelah kan, zaman sekarang semuanya perlukan duit dan ekonomi yang semakin mencabar buat kita struggle untuk ke depan.
Sangat bagus, jika dari muda lagi kita berusaha menceburi bidang perniagaan. Ada banyak tip berguna di luar sana, tapi apa yang kami kongsikan ini adalah pengalaman daripada anak-anak muda kita sendiri yang berani mengambil RISIKO berniaga dari USIA MUDA. Jom kita tengok!

1. KENALPASTI KEBOLEHAN DIRI

Yelah, nak berniaga kita perlu tahu KEKUATAN dan KELEMAHAN DIRI kita. Kita ni jenis pandai bercakap ke? Pandai guna computer ke? Suka jumpa orang ke? Pandai menjahit ke?

Kemudian, sedia untuk buat perniagaan daripada minat korang! Tengok macam Sis Liaa Muhammad , Pengarah NM ACADEMY ni, beliau suka bercakap dan beri inspirasi kepada anak-anak muda untuk berjaya jadi beliau memulakn perniagaannya dari MINAT sendiri.

2. KUASAI HUBUNGAN KITA DENGAN ALLAH SWT
Sebelum nak buat apa-apa, kita bertawakal kepada Allah swt, minta petunjuk daripada Allah swt supaya Allah swt mudahkan segala urusan kita nanti.

3. BERFIKIRAN “AKU BOLEH”
Belum buat apa-apa lagi dah cakap “AKU NI GAGAL..” Alahai… apa kata kita BERTINDAK dahulu sebelum buat keputusan atau “mengagalkan” diri sendiri! EH!  Ramai orang yang BERJAYA pada hari ini GAGAL beberapa kali malah banyak kali sebelum mereka SUCCESS!

4. BERANI UNTUK BERMULA
Kuasa BERMULA ni..power sangat! Kalau kita nak Berjaya, kita MESTI MULA.  Tiada permulaan…tiadalah pengakhiran kan???

Semoga segala apa yang dikongsikan ini bermanfaat buat generasi muda semua yang ingin memulakan perniagaan. JOM SAMA-SAMA SUPPORT antara satu sama lain!

NM ACADEMY
AKADEMI MOTIVASI & KEUSAHAWANAN
http://t.me/usahawanbeliapahang



A  = SIAPA KAMI
B  = PRODUK JUALAN KAMI
D  = TESTIMONI PENGUNA XTRA INCH V2
E  = HUBUNGI PEGAWAI PEMASARAN KAMI
F  = SENARAI PENUH KOD
G  = SENARAI NO BARU ONEXOX
H  = PROMOSIKAN PRODUK ANDA DI MINI WEB SITE KAMI

Sila reply KOD yang disenarai ke : http://wasap.my/601113106085/

Group wasap : https://chat.whatsapp.com/L60qTWdm6RKLA4XbCfwWWd