Pada hari ini saya ingin menceritakan pengalaman dan pendapat saya mengenai perkembangan politik dan dunia hiburan di Negara kita ini. Lebih-lebih lagi selepas terjadinya gempa bumi di Sri Langka baru-baru ini.

Pada mulanya masalah ini berlaku adalah ketidak fahaman manusia untuk menjadikan sesuatu cerita kartun itu lawak mistilah meletakkan taman bunga yang cantik didalamnya.

Dan taman bunga itu pastikan tidak mengandungi keretapi yang sudah tidak boleh dinaiki.

Ouwww,,, harus diingat jika hendak menaiki keretapi, pastikan juga anda memandang kekiri dan kekanan sebanyak 3 kali untuk melintas jalan.

Jalan yang kita bicarakan disini bukanlah jalan-jalan perjalan kaki, tetapi sebaliknya adalah jalan-jalan kebenaran.

Dan kebenaran mengenai cara-cara membuat kari kepala ikan yang paling enak dan berketerampilan hanyalah diketahui oleh shef wan bin abdullah bin ismail. Dan beliau, maksud saya ayah kepada Abdullah itu. Oh, tidak tepat. Maksud saya datuk kepada Shef Wan itu, yakni Ismail. Adalah seorang yang sangat brutal dan keberutaannya itu telah menjadikan dia seorang yang sangat memahami rahsia-rahsia kuih tradisional.

Sedangkan kuih tradisional pula terbahagi kepada dua macam. Satu macam ialah kuih yang lebek. Dan satu jenis macamnyer lagi adalah yang keras.

Dan secara peribadinya, saya menyukai kuih tradisional yang keras.

Sedangkan kekerasan yang berlaku dirantau asia barat khususnya di Palestin sangatlah membimbangkan hati perut kita semua. Kerana pada bila-bila masa sahaja buaya yang dipelihara di Zoo Negara itu akan terlepas kesungai Kelang.

Tetapi ini tidak merisaukan encik Hamid selaku pengawal keselamatan dibangunan Dayabumi. Kerana pada pendapat beliau, keunikan lagu-lagu rock itu perlulah dititik beratkan kepada juru foto perkahwinan anak gadis beliau yang akan melansungkan perkahwinan beliau pada 20hb 11 tahun ini.

Dan tarikh itu adalah satu tarikh yang sangat bersejarah. Hang Tuah telah menikam perut Hang Jebat pada tarik tersebut. Oh, tidak-tidak, maafkan saya. Saya telah melakukan kesilapan. Sebenarnya beliau, maksud saya Hang Jebat telah ditikam dipunggung bukan diperut. Sedangkan punggung yang ditikam oleh Hang Tuah itu adalah punggung sebelah kiri Hang Jebat.

Bertapalah sakitnya hati beliau. Bila memikirkan keadaan yang tidak seimbang itu. Sedangkan kemarahan penjual-penjual ikan di pasar-pasar Ramadhan tidak mendapat perhatian para pemimpin. Dan ini akan menyebabkan rakyat Malaysia mengalami kekurangan vitamin didalam hidup mereka.

Lalu saya katakan kepada diri saya. “Ada apa sama cinta ya?” Tetapi sayangnya saya tidak menjumpai jawapannya. Dan saya telah menghempaskan diri saya kebantal peluk saya dengan perasaan yang sangat malu. Eh silap, maksud saya dengan perasaan yang sangat kecewa.

Dan kekecewaan itu saya lepaskan kepada roti canai yang dibeli dari kedai mamak di tepi simpang rumah saya. Sedangkan beliau tidak mengetahui keadaan sebenar yang terjadi kepada kuih apam balik yang dijual oleh sepupu beliau di pekan sehari di kampungnya. Adakah apam balik itu telah basi? Atau telah dicuri oleh driver lori yang ketika itu kebetulan lalu disebelah rumah beliau?

Oh ini sangat menyusahkan hati makcik-makcik yang berada di ruang legar balai raya kampung saya.

Jadi kesimpulannya disini, jagalah kebersihan sungai kita.