Engkau lebih dari sekadar seorang adik
dan kita lebih dari sekadar saudara kandung
“Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Pengampun. Sesungguhnya segala puji-pujian itu haq Allah. Segala kebesaran dan Kemuliaan baik yang dibumi atau dilangit hanyalah  kepunyaan Allah.

Selawat serta salam buat Nabi Junjungan , Muhammad saw. Keluarga serta sahabat-sahabat  Baginda. Sesungguhnya Engkau WAHAI Tuhan yang Esa, tidak memungkiri  JanjiMU. Tempatkanlah Baginda  saw. ditempat yang terpuji seperti yang telah Engkau janjikan.

Yaa Rahman , yaa Rohim. Hari ini adalah hari ulangtahun kelahiran adindaku. Aku mohon kepada Engkau, cukupkanlah keatas adikku ini. Berupa usia yang berkat, ilmu yang haq, isteri yang taat, anak-anak yang soleh dan solehah, harta yang bersih. Dan sesungguhnya Engkau Maha Kaya lagi Maha Pemurah.

Wahai Allah, adikku adalah anak yang santun terhadap Ibu  Bapanya, maka aku mohon kepadaMU, Engkau kurniakanlah ia dengan kurnia yang banyak, berupa keteduhan ditempat yang tidak ada peneduh(mahsyar), berupa kelapangan  ditempat yang tidak ada kelapangan(kubur).

Dan sesungguhnya ia juga adalah saudara yang mempermudahkan saudaranya. Demi Ketinggian ZatMU yaa Allah. Engkau permudahkanlah segala keperluannya didunia. Dan Engkau permudahkanlah soal kubur dan hisab baginya.

Wahai Zat yang Maha Agong. Sesungguhnya adindaku adalah seorang musuh yang pemaaf kepada musuhnya. Maka aku mohon kepadaMU, Engkau murahkanlah kemaafan dan keampunanMU terhadap kesalahan-kesalahannya. 

Wahai Allah, segala rupa kesyukuran aku panjatkan kepadaMU, demi kurnia ini. Dengan melahirkan dia sebagai saudara kandungku. Maka demi Engkau yang Maha Pengasih. Saudarakanlah kami dimahsyar kelak seperti Engkau saudarakan kami didunia ini. 

Dan jika Engkau panjangkan umur kami, maka jadikanlah lengan-lengan kami akan tiang-tiang AgamaMU. Demi Engkau wahai Allah. Pilihlah aku untuk syahid kejalanMU. Dan jika ada bahagianKU disisiMU, aku mohon yaa ALLAH, SERTAKANLAH SAUDARA-SAUDARAKU BERSAMAKU. Amin” 

Dee, selamat harijadi dari Long. Saja Long nak jadi orang terakhir yang bagi wish untuk Dee tahun ni.